کلیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در تهرانسر

ایمپلنت دندان، ارتودنسی دندان، کاشت دندان و... از خدمات شاخص این کلینیک است

کلیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در تهرانسر

ایمپلنت دندان، ارتودنسی دندان، کاشت دندان و... از خدمات شاخص این کلینیک است

چرا از دندان هایمان خون می آید؟

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴ ب.ظ

خونریزی دندان ها یکی از شایع ترین علل مشکلات و بیماریهای لثه است هرچند ممکن است به دلایل دیگری نیز ایجاد شده باشد. خونریزی گاه و بی­گاه دندانها میتواند به علت مسواک زدن محکم یا استفاده از دندان های مصنوعی باشد که به خوبی روی لثه ها قرار نگرفته اند. در صورتی که خونریزی دندانها به طور مکرر رخ می دهد ممکن است علت های دیگری وجود داشته باشد. یکی از موارد شایع خونریزی دندان و قطع فوری خونریزی دندان، التهاب لثه است که علائم آن به شرح زیر است:

 

Periodontitis یا تحلیل لثه ها

تحلیل لثه ها زمانی اتفاق می افتد که التهاب لثه به مراحل پیشرفته برسد. تحلیل لثه ها عفونتی ست که لثه، فک و بافتهای پیوندی که دندانها را به لثه پیوند میدهد را هدف قرار میدهد. تحلیل لثه ها باعث شل شدن و افتادن دندانها خواهد شد. خونریزی دندان و قطع فوری آن در بیماری تحلیل لثه ها رخ نمیدهد و باید اقدامات جدی­تری در این زمینه انجام داده شود.

 

کمبود ویتامین ها

کمبود ویتامین c و ویتامین k درموارد خفیف باعث خونریزی دندان­ها و قطع فوری آن میشود اما در موارد شدید خونریزی به مدت زمان بیشتری ادامه می­یابد. برای مشخص شدن سطح این دو ویتامین در خون می توانید آزمایش خون بدهید و البته رژیم غذایی حاوی این دو ویتامین را نیز مد نظر داشته باشید. غذاهایی که بیشترین ویتامین c را دارند و در صورت خونریزی مکرر دندان باعث قطع خونریزی دندان می شوند شامل: بروکلی، توت فرنگی و شاتوت، گوجه فرنگی، سیب زمینی، فلفل سبز. مواد غذایی که سرشار از ویتامین k هستند نیز شامل اسفناج، کلم، کاهو، لوبیا سبز، روغن کانولا و زیتون هستند.

 

  • صابر علی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی